Thursday, April 4, 2013

Pergilah engkau bersama angin

Bukan diri ini mencari kesempurnaan
Bukan diri ini mencari kekayaan
Bukan diri ini mencari ketampanan

Diri ini cuma inginkan yang beragama
Berakhlak

Tiada yang lebih

Kerana diri ini banyak kekurangan
Terasa tidak layak untuk menaruh impian
Mempunyai seorang Imam yang sempurna

Kita tidak pernah berkenalan
Hati ini melonjak untuk mengenalimu
Tetapi itu bukan caranya
Aku tidak seharusnya begini
Istighfar tiada henti dibibir

Kenapa aku boleh terleka sesaat
Terleka dengan akhlakmu
Hinggakan aku memohon doa
Agar kita berjodoh

Bodohkah aku mengharap?
Kenkadang hati benci dengan diri sendiri
Kenapa mesti aku menyukaimu?

Allah, aku berdosa
membenci sesuatu yang fitrah
Cinta adalah fitrah
Yang Engkau kurniakan padaku ya Allah

Engkau yang indah dengan agamu, akhlakmu
Sesungguhnya diri ini terpaut dengan jujur pada dirimu
walaupun pernah terdetik
dan berharap bahawa
engkaulah
Hadi untukku
Hadiku yang membawa ke Jannah

Akan tetapi diri ini
Tidak sempurna
Berbeza berbatu-batu.


Aku hanya mampu berdoa agar engkau didampingi
Zaujjah yang unggul
untuk dirimu yang soleh.






No comments:

Post a Comment